Alimente bogate in fibre

By on 7 iunie 2014

Alimente bogate in fibre sunt cerealele, fructele si legumele. Fibrele reprezinta partea nedigerata a alimentelor, iar cele mai importante dintre acestea sunt celuloza, hemiceluloza, pectina, cheratina si lignina.

Alimente bogate in fibreFibrele sunt substante care nu pot fi digerate si, la o prima vedere, s-ar spune ca sunt inutile organismului nostru. Insa lucrurile nu stau asa. Desi poarta denumirea de substante de balast, acestea au un rol important in digestie, stimuleaza tranzitul intestinal si amelioreaza constipatia.

Nu toate alimentele contin fibre – de pilda carnea, ouale, pestele au foarte putine fibre. Pe de alta parte, cerealele integrale, legumele crude, fructele si nucile sunt alimente bogate in fibre. Avocado, zmeura, mazare, fasole, linte, pere, broccoli sunt doar cateva dintre alimentele cu cel mai mare continut de fibre.

Necesarul zilnic de fibre alimentare este de 20-35 de grame pe zi, iar alimentatia trebuie sa fie stabilita in asa fel incat sa asigure aceasta cantitate in fiecare zi. In mod normal, acest lucru se realizeaza daca aproximativ 20 – 30% din hrana zilnica este reprezentata de legume si fructe crude.

 

Foto: Image Courtesy of photokanok/ FreeDigitalPhotos.net

About Echipa tati.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *