Alfie Kohn propune un altfel de educatie

By on 12 august 2013

Alfie-Kohn / www.educationrevolution.orgExista destui psihologi si pedagogi care pun sub semnul intrebarii metodele traditionale de crestere a copiilor. Unul dintre ei este Alfie Kohn, un renumit psiholog american. El considera, de exemplu, ca notele, temele pentru acasa, competitia, testele standadizate, disciplina impusa prin autoritate si metodele de tip recompensa / pedeapsa nu functioneaza. Nu da retete universal valabile, ci doar ne face atenti asupra unor lucruri pe care noi le luam ca si cum ar fi litera de lege. Alfie Kohn a scris noua carti si numeroase articole in presa de specialitate, sustine conferinte in toata lumea si este deja foarte cunoscut pentru ideile sale. Pe 16 noiembrie va sustine doua conferinte in Bucuresti, ocazie cu care ii va fi publicata in limba romana si cartea Unconditional Parenting – Moving from Rewards and Punishment to Love and Reason, care a primit premiul Golden Award NAPPA 2006 (National Parenting Publications Awards).

Iata mai jos cateva dintre ideile sale critice referitoare la scoala:

Foarte multe lucruri pe care elevii sunt obligati sa le memoreze sunt uitate. Cu totii stim asta, caci am trecut prin asta. Dupa o vreme, uneori cateva zile, uitam o mare parte din lucrurile pe care ne-am chinuit sa le retinem. Din pacate, cele mai multe scoli continua sa “inghesuie” cat mai multe date in memoria pe termen scurt a elevilor. Iar asta se face in detrimentul intelegerii de catre ei a ideilor respective.

• Daca stii multe lucruri nu inseamna ca esti destept. Nici chiar elevii care retin foarte multe dintre lucrurile pe care le invata nu le inteleg pe deplin sau nu inteleg conexiunile dintre ele sau nu stiu in ce fel pot fi ele aplicate in viata reala. Lauren Resnick, om de stiinta, spune ca a sti (a invata) date nu inseamna ca devii destept. Dimpotriva, o educatie orientata spre factologie, spre cantitati mari de informatie poate incetini procesul de dezvoltare a inteligentei. “Aptitudinea de a gandi este, practic, scoasa din programa din cauza cererii crescande de a acumula o cantitate din ce in ce mai mare de cunostinte”, sustine ea. Scolile continua sa-i trateze pe elevi ca pe niste sticle goale in care trebuie turnata informatie, iar ele sunt clasificate in functie de cate de bine reusesc sa le umple…

Pagini: 1 2

About Echipa tati.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.