Asigura-i portia de proteine

By on 31 iulie 2013

mancare-proteine / chezfoti.comDaca ai un copil care stramba din nas cand vine vorba de carne, s-ar putea sa te intrebi daca primeste suficiente proteine, atat de necesare cresterii. Ca sa nu mai ai ingrijorari, iti oferim noi cateva idei de mancaruri usor de preparat care ii vor asigura proteinele zilnice.

In primul rand, trebuie sa stii ca un copil de 1-3 ani are nevoie de numai 13 g de proteine pe zi, iar un copil de 4-5 ani, de 19 g. Ce inseamna asta? Un ou are cam 7 g de proteine, o cana cu lapte, cam 8 g, iar o jumatate de cana cu iaurt, cam 5. Prin urmare, din cateva gustari pe zi ii asiguri doza de proteine cu usurinta.

• Lapte. E o buna sursa de proteine, dar unii copii il refuza. Daca e si cazul tau, “deghizeaza-l” in alte mancaruri, amestecandu-l. Imbiba o felie de paine in lapte si intr-un ou batut, apoi pune-o pe foc in tigaie, in unt – iese un toast delicios! Fa-i o budinca de casa (cu lapte). Poti schimba gustul laptelui cu o lingurita, doua de pudra de ciocolata sau cacao (fara zahar). Alta idee: amesteca intr-o cana supa de rosii cu lapte si da-i niste crackers (din grau integral) pe care sa-i inmoaie acolo. Delicios!

• Iaurt. Poti introduce iaurtul in alimentatia copilului facand un parfait dulce si colorat. Pui iaurt grecesc (are de doua ori mai multe proteine decat cel obisnuit) si fructe proaspete taiate cubulete intr-o farfurie, iar deasupra pui cerealele lui preferate. Mai simplu, ii poti da felii de mar, para, piersica sau chiar pruna cu topping de iaurt (eventual de fructe). Poti inlocui smantana din unele mancaruri cu iaurt si poti inlocui laptele cu iaurt la prepararea clatitelor.

Pagini: 1 2

About Echipa tati.ro

One Comment

  1. Pingback: Ce nevoie avem de glucide in alimentatie? - Tati.ro – dedicat tatilor cool

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *