Hraneste-l cat mai sanatos!

By on 4 aprilie 2013

copil-mananca-fructe-sanatoase / http://asthmamomlife.blogspot.ro/Realitatea este ca in meniul copilului tau mic intra, fie ca vrei, fie ca nu vrei, chipsuri, dulciuri si tot felul de alimente fara valoare nutritionala. Daca ar fi dupa el, ar manca doar pizza si paste. De aceea, trebuie sa ai grija ca mancarea lui sa fie cat mai calitativa posibil. Iti prezentam mai joc cateva alimente sanatoase, pe care ar fi bine sa le manance cat mai des.

Afinele sunt printre cele mai sanatoase fructe. Contin foarte multi antioxidanti, previn bolile de inima si diabetul, dezvolta creierul si, dupa ultimele cercetari, reduc grasimea “rea” din zona abdominala, care are legatura cu obezitatea. Le poti introduce la micul dejun, in iaurt, de exemplu, sau in salatele de vara si in deserturi. Dupa varsta de 1 an, poti face la congelator bile de inghetata din afine pasate cu iaurt si un pic de miere.

Ouale au proteine si sunt printre putinele alimente care contin vitamina D (care ajuta la absorbirea calciului). Sunt consistente, deci ideale pentru micul dejun.

Iaurtul grecesc slab contine bacterii bune pentru imunitate si digestie si are de 2-3 ori mai multe proteine si mai putin zahar decat iaurtul obisnuit. Ca sa-l indulcesti, poti pune in el niste sirop de artar sau miere (dupa 1 an) sau sirop de agave (il gasesti la magazinele cu produse organice), care dau energie, dar nu contin zahar.

Laptele contine proteine si calciu, furnizand “combustibil” pentru creier si organism. Calciul intareste oasele si dintii, iar proteinele hranesc tesutul creierului.

Varza are gust bun, dulceag si poate fi rontaita – de aceea, este apreciata de copii mai mult decat salata. Cruciferele (varza, varza rosie, broccoli) contin nutrienti care scad riscul de cancer, ajuta digestia si detoxifica organismul, eliberand anumite enzime care elimina toxinele. Poti face o salata de varza cu maioneza slaba, ciorba de varsa sau paste cu varza.

Fructele sunt bune oricand. Furnizeaza vitamine esentiale si minerale, continand si fibre. Ideea e sa-i dai copilului fructe variate: mere, kiwi, pepene, portocale, fructe de padure etc.

Vom continua lista de alimente sanatoase saptamana viitoare. Urmareste-ne si vei afla ce anume ii mai poti da copilului tau.

About Echipa tati.ro

2 Comments

  1. Pingback: Alimentatia sanatoasa | Tati.ro - dedicat tatilor cool

  2. Pingback: Igiena dentara la copii. 3 reguli pentru dinti sanatosi - Tati.ro – dedicat tatilor cool

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *